سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل2

انزال زودرس چیست؟

    نظر

 

انزال زودرس چیست؟

 

انزال عبارت است از دفع منی از بدن. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که انزال زودتر از آنچه یک مرد یا شریکش دوست دارند در طول رابطه جنسی رخ دهد. همچنین به عنوان انزال سریع ، اوج زودرس یا زود انزالی شناخته می شود. ممکن است دلیلی برای نگرانی نباشد. اگر رابطه جنسی را کمتر لذت بخش کند و بر روابط تأثیر بگذارد ، می تواند خسته کننده باشد. اگر اغلب اتفاق می افتد و مشکلات ایجاد می کند ، شما میتوانید برای درمان زود انزالی اقدام کنید. 

 

در ایالات متحده ، از هر 3 مرد 18 تا 59 ساله ، 1 نفر با PE مبتلا هستند. تصور می شود که این مشکل اغلب روانشناختی است ، اما زیست شناسی نیز می تواند نقش داشته باشد.

 

انزال چگونه کار می کند؟

 

انزال توسط سیستم عصبی مرکزی کنترل می شود. هنگامی که مردان تحریک جنسی می شوند ، سیگنال هایی به نخاع و مغز شما ارسال می شود. وقتی مردان به سطح خاصی از هیجان می رسند ، سیگنال هایی از مغز شما به اندام های تناسلی شما ارسال می شود. این باعث می شود که منی از طریق آلت تناسلی (انزال) خارج شود.

 

انزال دارای دو مرحله است: انتشار و دفع.

 

فاز 1: انتشار

ترشح زمانی اتفاق می افتد که اسپرم از بیضه ها به پروستات حرکت می کند و با مایع منی مخلوط می شود تا منی تولید شود. لوله هایی هستند که به انتقال اسپرم از بیضه ها از طریق پروستات به قاعده آلت تناسلی کمک می کنند. (هنگامی که شما فقط در مورد 1 مورد از این لوله ها صحبت می کنید ، آن را vas deferens می نامند).

 

مرحله 2: اخراج

اخراج زمانی اتفاق می افتد که عضلات قاعده آلت تناسلی منقبض می شوند. این باعث می شود که منی از آلت تناسلی خارج شود. بیشتر انزال و ارگاسم (اوج) به طور همزمان اتفاق می افتد. برخی مردان بدون انزال اوج می گیرند. در بیشتر موارد ، نعوظ پس از این مرحله از بین می رود.

 

انزال زودرس و اختلال نعوظ (ED)

 

گاهی PE برای مردانی که مشکلات نعوظ دارند (اختلال نعوظ یا ED) مشکل ایجاد می کند. این زمانی است که مردان نمی توانند نعوظ کافی برای رابطه جنسی داشته باشند یا آن را حفظ کنند. از آنجا که نعوظ پس از انزال از بین می رود ، تشخیص اینکه مشکل PE است یا ED مشکل است. ED ابتدا باید درمان شود. با درمان ED ممکن است انزال زودرس مشکلی ایجاد نکند.

 

علل

سروتونین : اگرچه علت دقیق PE مشخص نیست ، اما سروتونین می تواند نقش داشته باشد. سروتونین یک ماده طبیعی در بدن شما است که توسط اعصاب ساخته می شود. مقادیر بالای سروتونین در مغز زمان انزال را افزایش می دهد. مقادیر کم می تواند زمان انزال را کوتاه کرده و منجر به PE شود.

 

مسائل روانشناسی

مسائل روانی یا سلامت روانی ممکن است در PE دخیل باشند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

افسردگی

فشار

گناه

انتظارات غیر واقعی در مورد عملکرد جنسی

سابقه سرکوب جنسی

عدم اعتماد به نفس

مشکلات روابط

مراقبت از مشکلات عاطفی اغلب کمک می کند.

 

مسائل دیگر

PE و سن

PE می تواند در هر سنی رخ دهد. افزایش سن علت مستقیم PE نیست ، اگرچه افزایش سن باعث تغییر در نعوظ و انزال می شود. برای مردان مسن ، نعوظ ممکن است به اندازه محکم یا بزرگ نباشد. نعوظ ممکن است تا زمانی که انزال رخ می دهد دوام نیاورد. این احساس که انزال در شرف وقوع است ممکن است کوتاهتر باشد. این تغییرات می تواند منجر به زود انزالی یک مرد مسن شود.

 

PE و شریک شما

با PE ، ممکن است احساس کنید که برخی از نزدیکی های مشترک با یک شریک جنسی را از دست داده اید. ممکن است احساس عصبانیت ، شرمندگی یا ناراحتی کنید و از شریک خود رویگردان شوید. انزال زودرس نه تنها ممکن است بر شما تأثیر بگذارد ، بلکه ممکن است روی همسرتان نیز تأثیر بگذارد. PE می تواند باعث شود که شرکا کمتر ارتباط داشته باشند یا احساس صدمه کنند.

 

صحبت در مورد مشکل یک گام مهم است. مشاوره زوجین یا درمان جنسی می تواند مفید باشد. تمریناتی مانند تکنیک فشار ، ممکن است برای شما و همسرتان برای طولانی شدن نعوظ مفید باشد (برای جزئیات به بخش درمان این مقاله مراجعه کنید). مهمتر از همه ، یک زن و شوهر باید روشهای آرامش را بیاموزند. نگرانی (مانند اضطراب عملکرد) می تواند PE را بدتر کند.

 

تشخیص

معمولاً برای مردان این امکان وجود دارد که بتوانند حداقل زمانی که در هنگام رابطه جنسی و خودارضایی با هم انزال می کنند ، کنترل داشته باشند. اگر مردی احساس نمی کند که زمان انزال را کنترل می کند و در صورت نگرانی از طرف مرد یا شریک جنسی او ، PE ممکن است وجود داشته باشد.

 

هنگامی که PE مانع لذت جنسی شما می شود ، باید به ارائه دهنده خدمات درمانی خود مراجعه کنید. تشخیص این امر بر اساس این است که آیا انزال زودهنگام ، دیر یا به طور کلی رخ نمی دهد. بیشتر اوقات ، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما PE را پس از معاینه فیزیکی و صحبت با شما تشخیص می دهد. برخی از سوالاتی که او ممکن است بپرسد عبارتند از:

 

PE چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

چند وقته این مشکل رو دارید؟

آیا این امر تنها با یک شریک اتفاق می افتد یا همه شرکا؟

آیا PE با هر تلاش برای رابطه جنسی اتفاق می افتد؟

شما در چه نوع فعالیت جنسی (یعنی پیش بازی ، خودارضایی ، مقاربت ، استفاده از نشانه های بصری و غیره) شرکت می کنید و هر چند وقت یکبار؟

PE چگونه فعالیت جنسی شما را تغییر داده است؟

روابط شخصی شما چگونه است؟

آیا چیزی وجود دارد که PE را بدتر یا بهتر کند (یعنی مواد مخدر ، الکل و غیره)؟

آزمایش آزمایشگاهی تنها در صورتی مورد نیاز است که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما چیزی را در طول معاینه فیزیکی شما پیدا کند.