سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل2

تحقیق درباره هفته پیوند اولیاء و مربیان

تحقیق درباره هفته پیوند اولیاء و مربیان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • تحقیق درباره هفته پیوند اولیاء و مربیان

    دسته بندی : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    تاریخچه انجمن اولیا و مربیان
    هفته پیوند، تجلی گاه وحدت
    مشارکت اولیا و مربیان
    لزوم هماهنگی میان خانه و مدرسه
    آموزش خانواده ها
    کلاس های آموزشی دانش آموزان
    مشارکت و مفهوم دیروز و امروز آن
    خانه و مدرسه، دو عامل تأثیرگذار
    هفته پیوند و فرهنگ سازی
    هماهنگی و هم سویی اولیا و مربیان
    اهمیت ارتباط و تبادل نظر اولیا و مربیان
    انجمن اولیا و مربیان
    اهداف انجمن اولیا و مربیان
    بالا رفتن سطح آموزش و تربیت
    وظایف
    شناخت وظایف
    خانواده و اصول تربیتی
    هماهنگیِ رفتار و گفتار
    آگاهی های لازم
    هفته پیوند اولیا و مربیان
    اهمیت ارتباط میان والدین با مربیان
    تشویق
    محیط خانواده

    تاریخچه انجمن اولیا و مربیان
    انجمن اولیا و مربیان، یکی از تشکل های مردمی است که اینک بیش از پنجاه سال از تأسیس آن در ایران می گذرد. این انجمن، بر اساس توصیه کنفدراسیون آموزش اولیا، وابسته به یونسکو، با عنوان انجمن خانه و مدرسه در ایران تشکیل شد و از همان زمان، با نام انجمن های خانه و مدرسه به انجام وظایف خود پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انجمن خانه و مدرسه که نمایانگر همکاری دو کانون اثرگذار، به نام انجمن اولیا و مربیان بود، با بار فرهنگی و انسانی عمیق تغییر نام یافت تا امکان ارتباط همه جانبه میان اولیا و مربیان را تحکیم بخشد.

    هفته پیوند، تجلی گاه وحدت
    هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است. در سایر هفته پیوند اولیا و مربیان، هیئتی منتخب از پدران و مادران، دانش آموزان و مربیان، با هدف همکاری در راه پیشبرد امورآموزش و پرورش دانش آموزان دور هم جمع می شوند و از توانایی های فکری، علمی و تخصصی یکدیگر برای تربیت هرچه بهتر سازندگان آینده میهن اسلامی بهره مند می شوند. آنها با ارائه طرح ها و پیشنهادهای مفید در این انجمن، در اداره امور، یار و یاور صمیمی مدیران و مسئولان به شمار می آیند. در پرتو این وحدت، پیوند میان خانه و مدرسه مستحکم تر می گردد و از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت کشور، به میزان چشم گیری کاسته می شود.
    مشارکت اولیا و مربیان
    امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدّی و همه جانبه را می طلبد که در یک سوی آن اولیا، یعنی نخستین آموزگارانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی آموزگارانِ دانش آموزان در مدرسه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تکوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ بدین صورت که حاصل تربیت فرزندان در خانواده ها، به عنوان پیش نیاز و خمیرمایه شروع کار معلمان در مدارس است و حاصل کار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید و آشنا به وظایف برای نهاد خانواده و اجتماع است. این تعامل و داد و ستد خانه و مدرسه یا اولیا و مربیان، تعاملی پیوسته و همیشگی است و محصول آن، تربیت نسلی پویا، با نشاط، دانش پژوه و با کفایت است که نقش مؤثری در سازندگی و خودکفایی کشور بر عهده خواهند داشت.

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.docx

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 14

    حجم فایل:23
    کیلوبایت