سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل2

تحقیق درباره راهکارهای تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و مردم

تحقیق درباره راهکارهای تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و مردم

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • تحقیق درباره راهکارهای تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و مردم

    دسته بندی : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    مقدمه
    چیستی و تعریف همدلی و همزبانی
    چرایی و ضرورت همدلی و همزبانی ملت و دولت
    اهداف نام‌گذاری سال 94
    همدلی برای خنثی کردن توطئه های دشمن
    عبور از چالش های 1394 با همدلی و همزبانی
    همدلی و همزبانی میان ملتِ کارفرما و دولتِ کارگزار
    نقش های دولت و ملت و مسئولیت‌های آنها
    رکن رابطه دولت و ملت
    راهکارهای عملی همدلی و همزبانی دولت و ملت:
    چالش ها و موانع همدلی و همزبانی دولت و ملت
    رمز موفقیت دولت
    اعتماد ملت به دولت
    نتیجه همدلی و هم‌زبانی
    نتیجه گیری
    منابع:

    مقدمه
    نظام جمهوری اسلامی از زمان شکل گیری، پشتوانه اصلی خود را مردم قرار داد و تا به امروز نیز با اتکا به قدرت مردم مسلمان توانسته موانع و چالش ها را پشت سر بگذارد و به نظام سیاسی باثبات و تاثیرگذاری در منطقه و جهان بدل شود. نامگذاری سال 94 از سوی امام خامنه ای به نام همدلی و هم زبانی میان ملت و دولت می‌تواند موجبات تقویت هر چه بیشتر پیوند ناگسستنی میان ملت و دولت را فراهم سازد زیرا راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی در مقطع کنونی، ایجاد شکاف و اختلاف میان ملت و دولت و دوقطبی‌سازی جامعه بر سر نحوه مواجهه با مشکلات بویژه مسائل اقتصادی است که راهکار مقابله با آن، وحدت دولت و ملت در بیان خواسته‌ها و همکاری جهت عبور از تنگناهای اقتصادی و سختی‌های معیشتی و به طور کلی توسعه و پیشرفت کشور است.
    تأکید امام خامنه ای بر همدلی و همزبانی، ناظر بر توجه ایشان بر موجودیت واحد دولت و ملت است. ایشان دولت را موجود مستقل و بی نیاز از مردم و یا دارای امتیاز نسبت به مردم ندانسته و مردم را نیز فارغ از مسئولیت و عاجز از توان مساعدت و نظارت نسبت به دولت و حکومت در نظر نگرفته‌اند. به عبارت دیگر، همان گونه که لازمه حیات یک انسان و یک ارگانیسم، بهره‌مندی از قلب و دل است و برای ارتباط و تعامل با دیگران و رسیدن به فهم مشترک به زبان و قوه ناطقه مورد توافق نیاز دارد، دولت و ملت نیز برای بقا و برای رابطه با هم نیازمند همزبانی و همدلی هستند.
    مردم، یعنی رکن اصلی تشکیل دهنده مفهوم دولت- ملت و زادگاه و خاستگاه دولت‌ها و منشأ حکومت‌ها، می‌توانند با نقش آفرینی در عرصه‌های گوناگون جامعه، به رشد و بالندگی و پیشرفت و تعالی کشور به مثابه ظرف مکانی ظهور دولت – ملت کمک نمایند و در تقویت و رشد و ترقی دولت سهم مؤثر داشته باشند و هم از دستاورد سیاسی و تاریخی خود که همان ایجاد حکومت و دولت است؛ صیانت نمایند .
    در نقطه مقابل، دولت‌ها در نظام اسلامی همیشه باید خود را وامدار و مدیون ملت خویش بدانند. این باور ایجاب می‌نماید که همه بخش‌های دولت و حکومت، برای خدمت به مردم و برای هموار ساختن مسیر پیشرفت و آبادانی کشور و تأمین رفاه و آرامش و امنیت مردم و تضمین سعادت ملت، کمر همت بندند .
    شعار امسال تأکیدی دوباره بر عزم ملی برای مقابله با مشکلات و چالش‌های پیش‌روی نظام است. اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت محقق می شود، این شعار بیانگر اصل اساسی و عامل مهم پیروزی مسلمانان در طول تاریخ یعنی وحدت کلمه است. انقلاب اسلامی ایران با همدلی و همزبانی ملت به پیروزی رسید، دوران دفاع مقدس را نیز با همدلی میان ملت و دولت پشت سر گذاشتیم، آبادانی کشور نیز تنها با عمل به شعار اساسی محقق می شود.
    راهبرد اصلی و تمامی ترفندهای دشمنان به تفرقه میان ملت ایران ختم می شود، مفهوم شعار سال 1394 وحدت مردم و مسؤولان برای مقابله با توطئه های دشمنان است همچنانکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول حیات خود بارها بر لزوم وحدت در بین مردم تأکید داشتند، رهبر انقلاب نیز به درستی بر این موضوع مهم و تأثیرگذار تأکید کرده اند که باید از سوی مردم و مسؤولان به دقت مورد توجه قرار بگیرد.حمایت از دولت برای ترقی نظام و تحقق اهداف بلند مدت انقلاب اسلامی ، امری اساسی است که برای بهره مندی از ظرفیت بسیار وسیع و عظیم مردم یکی از ضرورت های مهم برای دولت محسوب می شود.
    برای دست یابی به اهداف متعالی و انسانی انقلاب اسلامی شعار سال با نیت کمک به رشد و توسعه روز افزون کشور در صحنه عمل بروز پیدا کندرهبر معظم انقلاب در عین به رسمیت‌شناختن جریان‌های فکری معتقد به اصل انقلاب با سلایق مختلف هرکدام از این جریان‌های فکری متوجه جایگاه جریان مقابلِ خود در انقلاب بشوند.

    چیستی و تعریف همدلی و همزبانی
    همدلی یعنی درک افکار و احساسات شخص دیگر. به احساس کسی وارد شدن و توانایی ادراک تجربه ذهنی و افکار فرد دیگر. به عبارتی همدلی یعنی توانِ «خود را جای دیگری گذاشتن و درک افکار و احساسات شخص دیگر » این که فرد بتواند مسایل دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد، درک کند و برای نظرات و احساس‌های آن‌ها ارزش و احترام قایل شود.
    همزبانی نیز به معنای زبان یکدیگر را فهمیدن ، همفکری، یکرنگی و یگانگی در بیان و اظهار است که در برابر نفاق قرار دارد.
    همدلی و همزبانی در وجوه سه گانه زیر قابل تصور خواهد بود:
    1. همدلی و همزبانی آحاد مـلت با یکدیگر
    2. همدلی و همزبانی ملت و دولت
    3. همدلی و همزبانی مسئولان کشور با همدیگر

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.doc

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 28

    حجم فایل:106
    کیلوبایت