سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل2

زندگینامه امام رضا

مرجع فایلهای امورزشی | زندگینامه امام رضا

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگینامه امام رضا

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگینامه امام رضا
     متشکل از 22 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
    تاریخ ، مجموعه رخدادهای زنده و حوادث گویایی است که در بستر زمان جریان دارد و زندگی انسان را به یکدیگر متصل می سازد . تاریخ اسلام از آغاز همواره با دو جریان مواجه بوده است : جریان حق طلب ، عدالت گستر و ظلم ستیز که رسول خدا و جانشینان الهی او را در راس آن بوده اند و جریان و قدرت طلب و سلطه جو ستمگر و مفسدی که جز به قدرت و منافع مادی و فردی خود را به چیزی نمی اندیشند . در راس این جریان ، غاصبان حق اهل بیت و حکمرانان اموی و عباس قرار داشتند که در سایه قدرت مادی و نظامی بیشتر ضربه را به اسلام و امت مسلمان زدند .
    گزارش طرح :
    انگیزه ام در این تحقیق این بود که درباره امام رضا چیزی بدانم و از زندگی امام رضا درس شجاعت و محبت را بیاد بیاورم محل بدنیا آمدن امام و یا شهادت امام (ع) را بدانم.
    من به این تحقیقم خیلی علاقه مند بودم دوست داشتم که همیشه و همه جا به یاد امام رضا ( ع ) و همه ی شیعیان اسلام باشم .

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگینامه امام رضا
      متشکل از 22 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت


زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)
     متشکل از 16 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)
    مشهور آنست که ولادت آن حضرت در مدینه در سیم ماه شعبان بود.
    شیخ طوسی ره و دیگران به سند معتبر از حضرت امام رضا (ع) نقل کرده اند که چون حضرت امام حسین (ع) متولد شد، حضرت رسول اکرم (ص) اسماء بنت عمیس را فرمود که بیاور فرزند مرا ای اسماء، اسماء گفت آن حضرت را در جامه سفیدی پیچیده به خدمت حضرت رسالت (ص) بردم، حضرت او را گرفت و در دامن گذاشت و در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامت گفت، پس جبرئیل نازل شد و گفت: حقتعالی تو را سلام می رساند و می فرماید که چون علی (ع) نسبت به تو به منزله هارون است نسبت به موسی (ع) پس او را به اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی است او را حسن نام کن، پس حضرت رسول خدا (ص) او را بوسید و گریست و فرمود که تو را مصیبتی عظیم در پیش است خداوند لعنت کن کشنده او را پس فرمود که ای اسماء این خبر را به فاطمه مگو.
    و شیخ طوسی به سند صحیح روایت کرده است که حضرت امام حسین (ع) دیر به سخن آمد روزی حضرت رسول (ص) آن حضرت را به مسجد برد در پهلوی خویش بازداشت و تکبیر نماز گفت امام حسین (ع) خواست موافقت نماید درست نگفت حضرت از برای او بار دیگر تکبیر گفت و او نتوانست باز حضرت مکرر کرد تا آنکه در مرتبه هفتم درست گفت به این سبب هفت تکبیر در افتتاح نماز سنت شد.
    از حضرت امام محمد باقر (ع) روایت کرده است که چون حضرت امام حسین (ع) در کودکی به نزد حضرت رسول (ص) می آمد آن حضرت امیرالمومنین (ع) را می فرمود که یا علی او برای من نگاه دار پس او را می گرفت و زیر گلوی او را می بوسید و می گریست روزی آن امام مظلوم گفت ای پدر چرا گریه می کنی

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع)
      متشکل از 16 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت


زندگینامه امام حسن مجتبی

مرجع فایلهای امورزشی | زندگینامه امام حسن مجتبی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگینامه امام حسن مجتبی

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگینامه امام حسن مجتبی
     متشکل از 80 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
    الحمد للَّه، و صلّى اللَّه على محمّد و آله الطاهرین.

    دوره اى که با قتل خلیفه سوم آغاز شد و با شهادت امام حسین علیه السلام پایان گرفت، اثرى ژرف بر امّت اسلامى از خود بر جاى نهاد.

    در واقع این دوره رامى توان زنجیره اى از فجایع متعدّد به شمار آورد.

    امامت سبط اوّل پیامبرصلى الله علیه وآله، امام حسن مجتبى علیه السلام، در میانه همین عصربوده است.

    بنابراین بر ماست که زندگى آن امام را بکاویم و آن را بسان مشعلى فراروى خویش قرار دهیم.

    آیا غیر از این بود که امام حسن علیه السلام به تصریح پیامبرصلى الله علیه وآله و به شهادت زندگى درخشان خوش پیشوایى مسلمانان را بر عهده داشت؟ مگر نه اینکه ما آن امام را حجّت خداوند بر روى زمین مى دانیم؟ ازاین رو باید در زندگى آن حضرت دقیق شویم و در راه و روش زندگى مکتبى خویش، از حیات وى الهام گیریم.

    این کتاب در واقع تحلیل فشرده اى از زندگى و اوضاع دوران امام حسن مجتبى علیه السلام مى باشد که به رشته تحریر درآمده است.

    امیدوارم که خداوند بنده و مؤمنان را از بهره این کتاب محروم نفرماید.

    محمّد تقى مدرّسى

    نام: حسن

    پدر و مادر: على بن ابیطالب و فاطمه زهرا

    شهرت: مجتبى سبط اکبر کنیه: ابو محمّد

    زمان و محل تولّد: نیمه رمضان سال دوّم هجرت در مدینه

    زمان و محل شهادت: 28 صفر سال 50 هجرى در سنّ حدود 47 سالگى به دستور معاویه، توسط جعده، در مدینه، مسموم و به شهادت رسید مرقد: قبرستان بقیع، واقع در مدینه

    دوران زندگى: در سه بخش:

    1 – عصر پیامبرصلى الله علیه وآله )حدود 8 سال(

    2 – ملازمت با پدر )حدود 37 سال(

    3 – عصر امامت)ده سال(.

    بنیاد پاک
    ولادت و پرورش امام حسن مجتبى

    در پانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، خانه رسالت پس از انتظارطولانى به استقبال مولود محبوب خود مى شتافت، درست همان گونه که گُلى با طراوت و شاداب، پس از مدّتى تشنگى از یک قطره زلال و گواراى شبنم استقبال مى کند.

    نوزاد به نیاى خویش، یعنى رسول بزرگ اسلام، بسیار شباهت داشت، امّا وى به هنگام تولّد این نوزاد حضور نداشت تا مژده ولادت رابه آن حضرت برسانند.

    پیامبرصلى الله علیه وآله به سفرى رفته بود و به زودى به مدینه مراجعت مى کرد.


     قیمت:


    رایگان

    برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.


     
    دریافت فایل

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگینامه امام حسن مجتبی
      متشکل از 80 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت


زندگی نامه پیامبر

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی نامه پیامبر

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی نامه پیامبر

    زندگی نامه پیامبر


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی نامه پیامبر
     متشکل از 52 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     حضرت محمد صلی الله علیه و آله در سال عام الفیل (570 میلادی) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود. مورخان و دانشمندان شیعی ولادت رسول گرامی اسلام را در صبح جمعه روز هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت ، دوازدهم همان ماه می دانند .
    شجره‌نامه پیامبر
    پدر بزرگوار رسول خدا عبدالله ،پسر عبدالمطلب ،و مادر ارجمندش آمنه دختر وهب است. اجداد او عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف بن قصی بن کلاب بن مرة بن کعب بن لؤی بن غالب بن فهر بن مالک بن نضر بن کنانه بن خزیمة بن مدرکة بن الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان، همگی موحد و از مردان نیک روزگار خویش بوده‌اند.

    سرپرست پیامبر
    حضرت محمد صلی الله علیه و آله، هنوز به دنیا نیامده بود (یا در گهواره بود) که پدرش در بازگشت از شام «سوریه» در مدینه درگذشت. از آن پس سرپرستی کودک به عبدالمطلب، بزرگ خاندان قریش ،رسید و او نیز کودک را به دایه‌ای به نام حلیمه از قبیله بنی‌سعد سپرد.
    حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم پنج سال در قبیله بنی‌سعد نزد حلیمه بود و پس از آن به دامان خانواده خویش بازگشت. پس از مدتی، آمنه برای زیارت قبر همسر خویش، عبدالله، و دیدار خویشاوندان راهی مدینه شد. او در این سفر فرزند خود را نیز همراه برد، یک ماه در شهر مدینه درنگ کرد و هنگام بازگشت در محلی به نام« ابواء» از دنیا رفت.
    عبدالمطلب پس از درگذشت آمنه، بیش از پیش از محمد محافظت می‌کرد؛

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی نامه پیامبر
      متشکل از 52 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت


زندگی نامه مالک اشتر

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی نامه مالک اشتر

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی نامه مالک اشتر

    زندگی نامه مالک اشتر


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی نامه مالک اشتر
     متشکل از 18 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
    بخشی از کتاب اصحاب امام علی (علیه السلام)          تالیف: آیت الله ناظم زاده قمی
    مروری بر زندگی مالک اشتر نخعى (مالک بن حارث)
    کتاب اصحاب امام علی (ع) مشتمل بر نام و زندگی نامه 1110 صحابی امیرمومنان تالیف استاد محقق آیت الله ناظم زاده قمی در دست چاپ و انتشار است که مقاله مالک اشتر نخعی که از تحقیق های جامع و منحصر به فرد درباره این صحابی بزرگ امیرالمومنین است،  را از آن کتاب در اینجا نقل کرده ایم. لازم به ذکر است که این مقاله غلط گیری و ویرایش نهایی نشده است.
     تولد
     مالک فرزند «حارث بن عبد یغوث نخعى» معروف به «مالک اشتر»(1)، کنیه اش ابو ابراهیم است وى از اهالى یمن بود که در زمان رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به شرف اسلام نایل آمد و چون به دیدار پیامبر (صلى الله علیه وآله)توفیق نیافت لذا او را جزو تابعین به شمار آورده اند.(2)مالک از یمن به کوفه آمد و در همان جا ساکن گردید و چون مردى شجاع و دلاورى با تقوا بود در جنگ ها و فتوحات اسلامى از جمله در جنگ تبوک در سال 13 هجرى در عصر خلافت ابوبکر به مصاف رومیان رفت(3) و در فتح دمشق به فرماندهى ابو عبیده جراح شرکت داشت(4).او در عین دلاورى مقابل دشمنان و منحرفان در برابر ضعیفان و درماندگان دلى رحیم و قلبى مهربان داشت.او در زمان خلافت عثمان به علت اعتراض به کارگزار ناصالح کوفه به شام تبعید شد و از آن جا به کوفه بازگردانده و سپس به «حمص» تبعید گردید و سرانجام در سرنگونى خلافت عثمان به یارى اصحاب رسول خدا (صلى الله علیه وآله)شتافت.
    مالک پس از کشته شدن عثمان، در خلافت امیر مؤمنان (علیه السلام) بسیار تلاش کرد و با حضرت بیعت نمود و از سرداران بزرگ سپاه حضرت گردید. وى از شیعیان بسیار پاى بند و یارى دهندگان به امیرالمؤمنین (علیه السلام) بود، به طورى که رابطه دوستى او با مولاىمتقیان آن قدر زیاد بود که امام على (علیه السلام) پس از مرگ وى فرمود: «رحم الله مالکاً، فلقد کان لى کما کنت لرسول الله (صلى الله علیه وآله); خداوند مالک را رحمت کند، او براى من همان گونه بود که من براى رسول خدا (صلى الله علیه وآله)بودم.»
    از آن جا که معاویه از این رابطه معنوى بین امام (علیه السلام) و مالک آگاهى داشت دستور داده بود که در خطبه ها علاوه بر لعن امیرالمؤمنین (علیه السلام)، امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام)، نیز به مالک اشتر و عبدالله بن عباس لعن هم کنند.(5)
    در شجاعت و دلاورى این مرد الهى همین بس که ابن ابى الحدید درباره اش مى گوید: پاداش مادرى که چون مالک اشتر را پرورده است با خدا باد، که اگر کسى سوگند بخورد که خداوند متعال میان عرب و عجم شجاع تر از او، جز استادش على (علیه السلام) نیافریده است، من بر او بیم گناه ندارم، و چه نیکو گفته است آن کسى که وقتى درباره مالک اشتر از او پرسیدند، گفت: من درباره مردى که زندگانى او مردم شام را شکست داد و مرگش مردم عراق را شکست داد، چه بگویم؟(6)

    ایستادگى مالک و عزل امیر کوفه
    هنگامى که عثمان به خلافت رسید به مرور زمان، بسیارى از فرمانداران زمان خلافت عمر بن خطاب را، که اکثراً مورد رضایت مردم بودند، از کار بر کنار کرد و در برهه اى از خلافتش، افراد وابسته و اقوام و بستگان خود از بنى امیه را که نوعاً عیّاش و منحرف بودند بر سر کار آورد و در بلاد اسلامى، آن افراد ناصالح را بر جان و مال مردم مسلط کرد، از جمله پسر دائى خود «عبدالله بن عامر» را به فرماندارى بصره گماشت، و برادر رضاعى خود «عبدالله بن سعد» را رئیس دارائى و فرمانده سپاه مصر، و برادر مادرى خود «ولید بن عقبه» را والى کوفه قرار داد که او خیانت هاى زیادى در حق مردم و اسلام انجام داد و در نهایت از حکومت کوفه عزل شد.(9)

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی نامه مالک اشتر
      متشکل از 18 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت